Ett femtontal bilar hade hörsammat inbjudan till besöket i Hyssna där kvarnen var målet. Färden inleddes med uppsamling på Kallebäcks lider för att sedan fortsätta förbi Gunnebo slott, Rådasjön och vidare genom Pixbo till Mölnlycke. Väl i Mölnlycke bar det av mot Benarby och Hällesåker och färden fortsatte sedan utmed sjöarna till Hällingsjö. En härlig försommarkväll var det och perfekt för att åka med suffletten nere (eller nercabbat som vissa av oss föredrar att säga). Väl ute på 156:an bar det av ner mot Hyssna-korset och svängen där, in till vänster visade oss två kyrktorn. Ett från den gamla kyrkan och ett från den nya och med ett porlande vattendrag till vänster om oss. Nu återstod endast ett par hundra meter innan vi var framme vid kvarnen. Väl nere på planen framför kvarnen hälsades vi välkomna av UBCC-vänner som hade kört direkt dit mer eller mindre direkt från jobbet. Det är något speciellt när vi bilvänner träffas och möts med igenkännade vinkningar. Catharina, innehavare av Kvarnen, som redan i början av året kontaktades för att säkerställa vår ankomst lovade att även om det officiella öppningsdatumet låg något senare än vår ankomst, hälsade oss välkomna. Väl inne vid disken gick beställningarna snabbt och alla ville inmundiga sina beställningar utomhus. Det gäller att passa på. Vi i detta friska gäng har inte varit bortskämda med så värst fint väder de senaste åren. Alltså, alla satt ute och i den ljumma kvällen intill vattenfallet som en gång drivit kvarnen. Hustru Anita påpekade att visst är det skönt att slippa myggen. Väl sagt det så kom de obligatoriska knotten. Men vad gjorde det. Kvällen gick fort och en efter en så startades motorerna upp. En härlig resa var över och så även torsdagen i British Car Week 2008.
Anita och Björn Gunnarsson i TR6:an |
About 15 cars joined in this evening perfect for driving open cars. As usual during British Car Week we started from an overcrowded Götaplats!
Anita and Björn Gunnarsson in the TR6 |
© Bilderna tagna 2008 av Bosse Arnholm och Tomas Börjesson
© Pictures 2008 by Bosse Arnholm and Tomas Börjesson
Denna sida ändrades senast